۲۹ خرداد ۱۳۸۸

آیا مردم از نظام جمهوری اسلامی عبور خواهند کرد؟

سخنرانی آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ، در خطبه های نماز جمعه روز 29 خرداد می تواند یکی از سر فصل های مهم تاریخ جمهوری اسلامی باشد که آثار و پیامدهای زیادی بر جای خواهد گذاشت.


سخنرانی آیت الله خامنه ای از آن روز حائز اهمیت بود که پس از یک هفته اعتراضات گسترده و میلیونی خیابانی در تهران علیه نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری ایراد شد و تکلیف معترضان با نظام جمهوری اسلامی ایران روشن شد. متن کامل سخنان خامنه ای


اگر تا پیش از این معترضان و بسیاری از ایرانیان - که می گویند رای آنها به موسوی دزدیده شده و به سبد محمود احمدی نژاد رفته است - با وزارت کشور و شورای نگهبان طرف بودند اکنون شخص آقای خامنه ای تمام حجاب ها، مرزها و جایگاه خود به عنوان رهبر را کنار گذاشته و به صورت تمام قد، آقای احمدی نژاد را رییس جمهور محبوب خود معرفی کرد و خود با جامعه ایران طرف دعوا شد.


این حرکت رهبر ایران یادآور اقدامات و سخنرانی های محمد رضا پهلوی، شاه سابق ایران، است که تمام قدرت را در اختیار داشت و در جریان انقلاب نیز وی با جنبش عظیم انقلابی مردم ایران طرف شده بود.


در آن انقلاب، دیگر نخست وزیر و مقام های لشگری و کشوری طرف مردم نبودند بلکه این شخص اول مملکت بود که در قامت یک دیکتاتور تمام عیار ظاهر شده بود و راهی باقی نگذاشت جز انقلاب و سرنگونی 2500 سال نظام شاهنشاهی.


آیت الله خامنه ای روز جمعه در سخنان خود رسما مخالفان و رهبران سیاسی آنها را که سالها در این نظام سمت های مهمی داشته اند مسئول عواقب ادامه راهپیمایی ها و خونریزی های احتمالی دانست و به طور صریح به نیروهای بسیج و هواداران خود دستور داد که با معترضان به شدت برخورد کنند.


سخنرانی روز جمعه رهبر ایران بوی خون می داد و از سویی، راه اصلاح نظام جمهوری اسلامی ایران را از درون بست و مهر تایید بود بر سخن مخالفان نظام جمهوری اسلامی؛ سخنی که سال ها بود از زبان مخالفان جمهوری اسلامی بر زبان رانده می شد و تنها راه چاره حل مشکل سیاسی ایران را سرنگونی نظام ولایت فقیه عنوان می کردند.


اکنون مسئله این است که رهبران معترض و به طور ویژه میر حسین موسوی چه موضعی در این زمینه اتخاذ خواهند کرد. آیا به اتمام حجت رهبر جمهوری اسلامی پایخ مثبت می دهند و یا از وی عبور خواهند کرد.


تاریخ دوباره در حال تکرار است. میر حسین موسوی برای دومین بار مقابل آیت الله خامنه ای قرار گرفته است. اگر در دهه 1360 وی از قدرت آیت الله خمینی برای مقابله با رییس جمهور (خامنه ای) استفاده کرد و پیروز شد این بار پشتوانه او، قدرت مردم است. ولی آیا او این بار هم خواهد توانست بر آیت الله خامنه ای فائق آید.


بدون تردید ایران اکنون بر یکی از حساس ترین لبه های تاریخ خود قرار گرفته است و به خانه رفتن تظاهر کنندگان به معنای استقرار کامل دیکتاتوری، خفقان، سرکوب و مرگ آزدیخواهی و رهبرانی است که در پیروزی انقلاب بهمن 1357 نقش اصلی داشتند. حوادث روزهای آینده روشن خواهد کرد که تاریخ ایران چگونه ورق خواهد کرد.

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

4 نظر:

پژواک خاموش گفت...

سلام و درود بر شما

صدای ندا گفت...

نترس نترس نترس. هر قطره خون ریخته شده تقاسش پس گرفته خواهد شد.هر جان داده شده هزارها جان دیگر را استقامت خواهد داد. در تاریخ دنیا هیچ دولتی با کشتن مردمش دوام نخواهد آورد حالا چطور این ظاهر مسلمانان دوام خواهند آورد .عزیزانم درخت آزادی با خون عزیزان و شهدا آبیاری میشود نه با آب. جنایات این قاتلان وسیلهٔ است برای آزادی مردم شجاع ایران. برای آزادی ملت ایران مقدس صد بار جان خواهم داد.

هموطنان عزیزم: حضرت محمد با کفار جنگید امام حسین با کفار جنگید، آیا مردم مسلمان ایران کافرند چرا مردم مسلمان ایران قتل عام میشوند. بسیجی‌،پاسدار،ارتشی،دانشجو،بازاری ما همه ایرانی‌ و مسلمان هستیم. تاریخ نشان داده که هر دولتی که مردم خودش را به هر دلیلی‌ کشت از کار بر خواهد افتاد و حضرت عظما،احمدی‌نژاد،بسیج و غیره استثنا ندارند.خداوند از ظلم هیچ شخصی‌ نخواهد گذشت. به نام اسلام جوانها کشته شدند به نام اسلام خانوادهها داغدار شدند حالا چطور میشه باور کرد که خدا وجود ندارد.بسیجیهای عزیز،پاسداران از راه بدر شده دستهاتون را آغشته به خون معصومین نکنید.آزادی کلام،آزادی فکر و بیان انسان را کافر نخواهد کرد به اسلام و مسلمانان رحم کنید تا خداوند به شما رحم نماید.چاره ای‌ ندارم جز اینکه از ارتش مقدس بخواهم که این جنایات فقط به دست ارتش به انتها خواهد رسید.‌ای سرباز،ای نگهبان وطن ، به داد میهن و هموطنان برس.

نقش آیات قرانی در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
گاهی در جامعه اتفاق می افتد که شاهدین یک امر بدون در نظر گرفتن رضایت خداوند ورعایت حق مردم از شهادت واقعی کتمان می کنند وبهانه آنها این است که اگر حق مردم هم تضییع می شود ولی آنها خودر ا به دردسر نیندازند در صورتیکه در ایات زیر اشاره شده که کتمان شهادت یک عمل طالح وزشت است :۱۴۰و۱۴۶و۲۸۳بقره و۱۰۶مائده و۳۳انعام

rooheneda@gmail.com

Happenstance گفت...

آقای موسوی فراتر از انتظار من عمل می کند!واقعا خیلی انسان شجاعی است.

ژانگولر گفت...

1- مردم احمق تر از اونی هستن که شما فکر میکنید. این رو از تکبیرهایی که توی نمازجمعه داد میزدن ببینید.
2- شاه اگه سیاست داشت به اون وضع گرفتار نمیشد. این مارمولک ها هروقت لازم باشد عربده میکشند و زمانی دیگر گریه میکنند.
3- روی اسم من کلیک کنید تا وارد سایت ژانگولر بازی شوید.