۲۷ آذر ۱۳۸۸

شکست فاجعه بار برای کودتا؛ راهپیمایی های دولتی به زمین گرم خورد

در روزهای اخیر مقام های جمهوری اسلامی ایران حملات شدیدی را علیه معترضان، رهبران آنها و اکبر هاشمی رفسنجانی انجام دادند و همزمان توپخانه تبلیغاتی خود را برای نشان دادن اینکه هواداران آنها حضوری باشکوه و تاریخی در راهپیمایی روز جمعه، 27 آذرماه، خواهند داشت به کار انداخته بودند.

فردی چون محسن رضایی که بلوک قدرت را بر شرف انسانی ترجیح داده است در مقام یک اولتیماتوم دهنده از میر حسین موسوی و مهدی کروبی خواست تا از این آخرین فرصت خود استفاده کرده و با حضور در نماز جمعه دست بیعت به سوی آیت الله خامنه ای، رهبر کودتا، دراز کنند.

اما چه اتفاقی افتاد؟ روز جمعه فرا رسید و به رغم تمام تبلیغات دولتی، سنگ تمام سازمان صدا و سیما، بیانیه های سپاه و دستگاه های دولتی و بسیج تمام نیروهای حقوق بگیر، تصاویر منتشره از سوی خبرگزاری های داخلی بیانگر شکست سنگینی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود که نشان داد دوره 30 ساله اقتدار آن دچار فروپاشی شده است و دیگر قادر نیست مانند سابق به بسیج توده ها بپردازد. عکس اینجا

بد نیست مقام های جمهوری اسلامی با دقت به تصاویر نگاه کنند و اگر دچار ضعف قوه باصره (بینایی) هستند از انواع تلسکوپ ها هم بهره بگیرند و ببینند تمام آن زور زدن ها و تلاش ها برای سرکوب جنبش سبز و معترضان به زمین گرم خورده است و حتی اگر به سبزها اجازه ندهند تا راهپیمایی مستقل داشته باشند - که با افتضاح روز جمعه بعید است مجوز بدهند - تا همین جا هم قدرت معترضان استواری خود را نشان د اده است.

اکنون با نتیجه ای که از راهپیمایی های دولتی روز جمعه به دست آمد جنبش سبز و رهبران آنها باید قضیه پاره کردن عکس آیت الله خمینی را پشت سر بگذارند و به روال سابق در استفاده از مناسبت های دولتی برای نشان دادن اعتراض خود ادامه دهند.

انتظار می رود که با شکست روز جمعه، رهبر جمهوری اسلامی که سازمان دهنده اصلی کودتای 22 خرداد است اندکی از پیله درونی خود به در آید و ببیند که باد از کدام سو وزان است.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

۲۳ آذر ۱۳۸۸

جملات قصار مسئولین جمهوری اسلامی پس از پاره شدن عکس آیت الله خمینی

در روزهای اخیر و بویژه پس از آنچه که اهانت به آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، در دانشگاه های ایران خوانده شده است مسئولان رده اول و پایین نظام اسلامی جملات قصاری بر زبان آورده اند که در نوع خود جالب توجه است. در زیر به چند نمونه اشاره می شود:

* آیت الله علی خامنه ای: «وقتى همه آدم‌ هاى فاسد از سلطنت طلب ها، توده ‌اى‌ها و حتى رقاصان و مطربان فرارى از كشور از بعضى افراد حمايت مى ‌كنند، اينها بايد چشمشان باز شود و بدانند كه لابد كارشان يك ايرادى دارد.» اینجا


* روح الله حسینیان: خاك بر سر شما كه حتي از صدام هم كمتر هستيد زيرا وي در زمان اعدام خود گفت تنها مردي كه در عالم پيدا مي ‌شود آيت ‌الله خميني است. اینجا


* حجت الاسلام شجونی: بسیجی‌ها ،‌سپاهی‌ها، روحانیت و مردم کوچه و بازار با چنگ و دندان ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری نگه ‌دارند و به دشمنان جنایتکار این انقلاب می‌ گویم اگر آقا لب تر کند خرخره این آقایان را می جویم. اینجا


* احمد خاتمی: «بسیار خب، ما دروغ می گوییم، رسانه های خارجی که دروغ نمی گویند. آنها نیز همین تصاویر را پخش کردند.» اینجا


* احمدی نژاد: اسلاف این افراد با تحریک طاغوت سال 56 نسبت به امام اهانت کردند اما امروز طاغوت و حامیانش در قعر جهنم هستند. اینجا

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

۱۷ آذر ۱۳۸۸

تهدید تازه اژه ای علیه معترضان و نگرانی از ماه های محرم و صفر

غلامحسين محسنی اژه ای، دادستان کل کشور، روز سه شنبه، ۱۷ آذر، مصاحبه ای با خبرنگاران داشته است و يک روز پس از تظاهرات و درگيری های روز دانشجو به شدت معترضان را به برخورد تهديد کرده است. اینجا


تهديدهای وی آشکارا بيانگر اين است که به رغم بيانيه های غلاظ و شداد نيروی انتظامی و مقام های جمهوری اسلامی ايران، حرکت معترضان در روز ۱۶ آذر بسيار موفقيت آميز بوده است و آنها توانسته اند هم جنبش سبز را زنده نگهدارند و هم صدای خود را بار ديگر به گوش جهانيان برسانند.


اگر غير از اين بودکه آقای اژه ای به خود زحمت نمی داد تا به فاصله ۲۴ ساعت از روز دانشجو در مقابل خبرنگاران حاضر شود و به تهديدهای مکرر خود بپردازد.


درباره اظهارات وی مبنی بر علنی برگزار شدن دادگاه های اوليه متهمان حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوری و بعد غير علنی شدن آن، حقوقدانان بايد نظر دهند ولی توضيحات دادستان کل کشور نشان می دهد که بر خلاف سخنان قبلی مقام های قوه قضاييه، قاضی در سيستم قضايی جمهوری اسلامی ايران تنها مهره ای بيش نيست و استقلال نظر ندارد و گرنه دادستان کل کشور در باره علل علنی يا غير علنی بودن دادگاه ها حکم کلی صادر نمی کرد و از طرف قضات اين دادگاه ها سخن نمی گفت.


نکته دوم اين است که وی همچون ديگر مقام های جمهوری اسلامی، مردم را صغير فرض کرده و از والدين معترضان خواسته است تا مراقب فرزندان خود باشند که به گفته وی، «فريب شعارهای دو پهلو و رسانه های بيگانه را نخورند و اگر فريب خوردند گله ای از کسی نداشته باشند.»


اکنون بر همگان آشکار شده است که گله کردن از قوه قضاييه سهل است، حتی اگر شکايت و تظلم خواهی به درگاه رهبر جمهوری اسلامی ايران به عنوان حاکم اصلی در کشور، برده شود نبايد انتظار رسيدگی داشت چون واضح است که تمام برخوردها و اقدامات مقام های قضايی و امنيتی جمهوری اسلامی پس از انتخابات روز ۲۲ خردادماه عليه معترضان به دستور شخص آيت الله علی خامنه ای و از طريق بيت رهبری بوده است.


سوم اينکه آقای اژه ای اشاره کرده که دادستان کل کشور از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواسته است تا با معترضان برخورد کند.


اين سخن که بيشتر به يک دستور شباهت دارد در حالی بيان می شود که پيشتر آيت الله دری نجف آبادی، دادستان پيشين ايران، یک بار گفته بود که بارها از قاضی سعيد مرتضوی خواسته بود تا بازداشت شدگان به کهريزک برده نشوند ولی وی با تشکيل يک امپراتوری، از هيچکس حتی دادستان کل کشور و رييس قوه قضاييه فرمان نمی برد و تنها چشم به دستورات بيت رهبری داشت.


اکنون به نظر می رسد که آقای اژه ای گله مند است چرا دادستان فعلی تهران مانند سعيد مرتضوی بی محابا عمل نمی کند و همين سياست بگير و ببند کج دار و مريزی که آقای دولت آبادی در قبال مخالفان در پيش گرفته است را تشديد نمی کند.


در هر حال، شکی وجود ندارد که جنبش اعتراضی مردم ايران با حرکت وسيع دانشجويان در اعتراض به دولت کودتا در روز ۱۶ آذر به راه خود ادامه می دهد و دادستان کل کشور نگران ماه های محرم و صفر است که معترضان اعلام کرده اند با استفاده از اين مراسم به تظاهرات خود ادامه می دهند.


بی ترديد اگر آيت الله خامنه ای در روزهای ۲۵ يا ۳۰ خرداد و حتی ۱۸ تير، روز قدس و ۱۳ آبان از غرور و نخوت بی حد و حصر خود دست می کشيد و به مخالفان امتياز می داد اين کوتاه آمدن بسيار کمتر از آن ميزانی بود که در آينده بايد به معترضان اعطاء کند؛ يا اينکه وی بايد شاهد پايان دوران رهبری و سيستم ولايت فقيه در ايران باشد.

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

۱۱ آذر ۱۳۸۸

گفت و گوی تلویزیونی احمدی نژاد و اطلاعات سرشار از «غلط»

محمود احمدی نژاد، رییس دولت دهم، سه شنبه شب، 10 آذرماه، در یک گفت و گوی تلویزیونی با شبکه اول سیما شرکت کرد و از سوی مرتضی حیدری، مجری برنامه، مورد مصاحبه قرار گرفت؛ مصاحبه گری که خودش به احمدی نژاد خط می داد که چگونه صحبت کند. از جمله اینکه در گفت و گو با ریس دولت دهم گفت: «آنها (غربی ها) در پای میز مذاکره هم سعی در منزوی معرفی کردن ملت ایران دارند.»

احمدی نژاد در این گفت و گو مانند بسیاری از مصاحبه های اختصاصی با تلویزیون به طور یکطرفه و با لحنی «کودکانه» به بیان حرف های تکراری و در اغلب موارد همراه با آمارهای همیشه «اشتباه» خود پرداخت. متن کامل

در زیر به پاره ای از فرازهای سخنان وی که سرشار از اطلاعات غلط و اظهار نظرهای مبهم و بی سند است پرداخته می شود:

* وی در سخنان خود جمعیت ونزوئلا را 9 میلیون نفر اضافه اعلام کرد و گفت که این کشور 35 میلیون نفر جمعیت دارد.

* دوم اینکه به جمعیت بولیوی دو تا سه میلیون نفر اضافه کرد و گفت بین 12 تا 13 میلیون نفر است، در حالی که جمعیت این کشور زیر ده میلیون نفر است.

* سوم اینکه گفت «سه ساعت با هوگو چاوز» نشست خصوصی داشته است که «به طور زنده از شبکه هاي تلويزيوني پخش مي شد.» معلوم نیست که نشست خصوصی چطور می تواند از دوربین های تلویزیونی پخش شود و هنوز هم «خصوصی» باشد.

* آقای احمدی نژاد همیشه عادت دارد که آمارهای موفقیت دولت خود را به صورت اغراق آمیز مطرح کند و زمانی که به شمار مخالفان و یا آمارهای دیگران می رسد آن را به اندازه ای پایین می آورد که به چشم نیاید. وی در این مصاحبه گفت: در اعتراض ها علیه سفرش به برزیل، « 40- 50 نفر بيشتر جمع نشدند که واقعاً ترحم برانگيز بود».

این در حالی است که اعتراض ها از روز قبل از سفر وی و همچنین همزمان با حضور او در برزیل جریان داشت و در هر کدام از آنها، حداقل هزار نفر حضور داشتند. عکس ها و گزارش های آن در خبرگزاری های بین المللی و روزنامه های جهان وجود دارد از جمله اینجا.

* افتخار آقای احمدی نژاد این است که «رییس جمهور بوليوي خيلي قوي از ايران صحبت کرد» یا وقتی می گوید که قدرت های جهانی «نگران پيشرفت علمي ایران هستند» به گفته او، «همه از اين صحبت شادمان شدند، دست زدند و آقاي چاوز هم خوشش آمد.»

* این جمله هم شاهکاره و مشخص نیست داشتن «زندگی ساده» و «فعال بودن عناصر مستکبر در برزیل» چه ربطی با هم دارند: «احمدي نژاد گفت: با اينکه آقاي لولا زندگي ساده و مردمي در برزيل دارد اما عناصر صهيونيست و مستکبر در آنجا فعالند و به دولت برزيل فشار وارد مي کنند.»

* رییس جمهور ایران می گوید: «عده ای از کشورها برای ما پیغام فرستادند که به ما فشار آوردند (برای تصویب قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران) و ما هم گفتیم اشکال ندارد ما مشکلی نداریم و مشخص شد طرف کشور ما عده ای هستند که تهدید شده اند.» این گونه حرف زدن فقط ویژه آقای احمدی نژاد است تا ضعف دیپلماسی دولت خود را پنهان سازد. ولی وی پاسخ نمی دهد چرا روسیه و چین که قطعا تهدید نمی شوند به رغم میلیاردها دلار قرارداد تجاری با ایران، به قطعنامه آژانس رای مثبت می دهند.

اینجا آقای احمدی نژاد کمی جسارت به خرج داده و می گوید: «روسیه اشتباه کرد. روسیه تحلیل درستی از شرایط امروز ندارد. شاید بر اساس اطلاعاتی که درست نیست به آن طرف رفت.» این اظهار نظر رییس جمهور ایران در حالی بیان می شود که روسیه از سال 2006 به سه قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه ایران رای مثبت داده است و اخیرا نیز گفته است: در صورتی که دیگر کشورها به تحریم علیه ایران بپیوندند با آن مخالفت نخواهد کرد.

* احمدی نژاد: « ایران رابطه با دلار را کاهش داد و پس از آن بسیاری از کشورها نیز همین کار را انجام دادند که با این کار اقتصاد آمریکا زمین می خورد. برخی از اقدامات ما مسیر غربی ها را برای آسیب زدن به ما کج کرد و اهداف آنها را به هم ریخت.» این اظهار نظر رییس دولت دهم بخشی دیگر از تخیلات روزمره وی است. بد نیست در این زمینه به سخنان رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توجه کنیم که گفته است: «از محل تبدیل دلار به یورو، ایران پنج میلیارد دلار سود کرده است.» اینجا.

حتی اگر این ادعا از سوی منابع مستقل تایید شود چنین رقمی چگونه می تواند اقتصاد بزرگ آمریکا را زمین بزند؟ آقای احمدی نژاد در باره خبر تبدیل دلار به یورو از سوی کشورهای دیگر طبق معمول سندی رو نمی کند.

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis