۱۲ بهمن ۱۳۸۹

مخمصه عجیب آیت الله خامنه ای در نمازجمعه 15 بهمن

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در هفته های اخیر در مخمصه ای عجیب افتاده است. اوضاع داخلی ایران و  تحولات منطقه ای بویژه در تونس و مصر به رغم تحلیل های سفارشی ارائه شده از هواداران دولت و ائمه جمعه وضعیت دشواری برای حکومت یکدست پس از سرکوب های دوران انتخابات ریاست جمهوری رقم زده است.


آیت الله خامنه ای که در قبال درگیری های لفظی مقام های جمهوری اسلامی در هفته های اخیر سکوت معنی داری داشته است قرار است در نمازجمعه روز 15 بهمن ماه حضور پیدا کند. فارغ از اینکه هفته اخیر با روزهای پیروزی انقلاب بهمن 57 مصادف شده است و این ظاهرا بهانه حضور رهبر جمهوری اسلامی در این مراسم است ولی مسائل بسیار مهمتری وجود دارد که نیازمند اعلام موضع ولی فقیه جمهوری اسلامی است.

انتظار می رود که آیت الله خامنه ای بخش عمده ای از سخنان خود را به تحولات خاورمیانه و اعتراض های تونس و مصر اختصاص دهد و در ادامه تحلیل های سفارشی به ائمه جمعه مبنی بر اینکه این رخدادها ناشی از تاثیر «انقلاب اسلامی» است، محورهای تحلیل خود را به اثربخشی سیاست های نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه در منطقه استوار سازد و حرکت های اعتراضی در منطقه را ناشی از فساد رهبران تونس و مصر، سرسپردگی آنها به غرب و بویژه آمریکا، سرکوب اسلام گرایی و خیزش اسلامی در خاورمیانه معرفی کند.

وی که محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس، او را «معمار جدید خاورمیانه» خوانده است سعی خواهد کرد تا با حمله به آمریکا و طرح آن برای «خاورمیانه جدید» در سال 2006، اعلام کند که اکنون خاورمیانه اسلامی شکل گرفته است. ولی هیچ اشاره ای به وضعیت سوریه، همپیمان اصلی ایران، که حکومت آن چون مصر و تونس از دیکتاتوری رنج می برد نخواهد کرد.

وی در ادامه به اختلافات گسترده در میان سران جمهوری اسلامی ایران نقب خواهد زد و پرخاشگری های آنها به یکدیگر در هفته های اخیر را خواست دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران خواهد دانست و مانند 32 سال گذشته که جمهوری اسلامی همواره شرایط را «حساس» می داند خواستار وحدت میان مقام های جمهوری اسلامی برای مقابله با توطئه های خارجی برای ایجاد اختلاف در میان صفوف دولتمداران می شود.

اما احتمالا مانند دفعات پیشین از دولت احمدی نژاد حمایت جدی و سرسختانه ای نخواهد داشت تا به بدینوسیله رضایت سایر اصولگرایان که جملگی علیه احمدی نژاد متحد شده اند را جلب کند.

به نظر می رسد رهبر جمهوری اسلامی ایران شدیدا نگران وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش اعتراض ها در ایران و احتمال سرایت طوفان حرکت های مردمی در مصر و تونس به ایران است، لذا در گام اول سعی خواهد کرد تا جایی که امکان دارد این حرکت ها را به نفع جمهوری اسلامی مصادره کند و در گام بعدی فشار زیادی به دولتمداران وارد آورد تا اختلافات خود را علنی نکنند. از این روست که علی لاریجانی روز 12 بهمن در واکنش به تذکر یک نماینده مجلس مبنی بر چرایی عدم واکنش به نامه احمدی نژاد، گفته است: «عدم موضع‌گيری در مورد نامه احمدی‌نژاد به علت نهی رهبری بود».
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

4 نظر:

ناشناس گفت...

با سلام خدمت مدیر مغرض این وبلاگ!
اولا اگر مردی جرا اسم شما در وبلاگ نیست؟
ثانیا دیدید که معمار جدید خاورمیانه حضرت آیت الله امام خامنه ای با چه آرامشی و در عین حال با ارائه سند و مدرک و سابقه به تحلیل حوادث منطقه به ویژه مصر پرداخت...
ثالثا پیشنهاد می شود از این به بعد اگر خواستید پیش بینی کنید یا کمی سنجیده تر حرف بزنید و یا تحمل کن تا خودت ببینی که انجه می اندیشی با عمل خییییییلی فرق دارد!!!
رابعا اگر مردی و فقط اهل شعار نیستی این نظر را نشان بده
خامسا اگر نگذاری من هم مثل خیلی ها اولین و آخرین باریه که به وبلاگ شما سر می زنم
موفق باشید

ناشناس گفت...

خب معمار جدید خاورمیانه نظر خود را مطرح کردند و پاسخ خود را از اخوان المسلمین نیز دریافت کردند که انقلاب مصر، انقلاب مردمی است و نه اسلامی. رهبر جمهوری اسلامی ایران آن قدر در پوست معمار خاورمیانه خزیده بود که برایش کسر شان بود درباره اختلافات داخلی صحبت کند. اشتباه من این بود که در نوشته خود، این تکبر و تبختر آیت الله خامنه ای را دستکم گرفته بودم. در هر صورت، برادر یا خواهر ارزشی، خانه از پای بست ویران است.
نکته بعد این است که باید به حرف توجه داشت و گرنه فهمیدن هویت افراد دردی از شما دوا نمی کند.

mojtaba mostafavi گفت...

سلام ، رهبر عزیز حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند آزادی سخن و تظاهرات برای مصر ییها و تونسیها و همچنین مردم لیبی حلال است ، فقط می‌خواهم بپرسم آیا این آزادی فقط برای سنی هاست یا برای شیعیان هم هست ؟ چیزی که خیلی واضح است اینکه کشتن مسلمآنانی‌ که فقط آزادی حقیقی میخواهند دوباره مد شده ، چه در خارج و چه در مملکت خودمآن.

mojtaba mostafavi گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.